
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Förlagsfakta
- ISBN
- 9789170531781
- Titel
- Mina drömmars stad / Lättläst
- Författare
- Per Anders Fogelström
- Förlag
- LL-förlaget
- Utgivningsår
- 2007
- Omfång
- 134 sidor
- Bandtyp
- Storpocket
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Per Anders Fogelströms kända släktkrönika
har bearbetats till lättläst.
Den lättlästa versionen består av fyra delar.
Den första delen är återberättad av Arne Säll,
de övriga av Johan Werkmäster.
Samtliga delar är illustrerade med teckningar
av Kalle Berggren.
Del 1: Mina drömmars stad.
Den första delen handlar om hur det var att leva
i Stockholm för hundra år sedan.
Huvudpersonen Henning kommer till Stockholm
för att söka arbete.
I början har han det svårt och får arbeta hårt.
Men han trivs ändå bra i staden.
Sakta men säkert får han det bättre.
LL-förlaget
9789170531781