-
Stockholm under : 50 år - 100 stationer
Inbunden bok. Stockholm : Bromberg. 2000. 227 sidor.
Nära nyskick. Inbunden bok med illustrerade pärmar. Inlaga rikligen illustrerad i färg och svartvitt.
Nära omdömet nyskick.
F&J 251114Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789176088326
- Titel
- Stockholm under : 50 år - 100 stationer
- Författare
- Alfredsson, Björn - Berndt, Roland - Harlén, Hans
- Förlag
- Stockholm : Bromberg
- Utgivningsår
- 2000
- Språk
- Svenska
Stockholm : Bromberg 9789176088326 -
Gotlands järnvägar
Inbunden bok.
Gott skick. Barry Press Förlag. Visby, 1978. Förlagets illustrerade pappband. Svartvita illustrationer. Pärmarna lätt nötta. 204 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789174000863
- Titel
- Gotlands järnvägar
- Författare
- Kvarnstedt, John
- Förlag
- Visby : B. Press
- Utgivningsår
- 1978
- Språk
- Svenska
9789174000863 -
Sveriges järnvägs historia
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Bra Böcker. Höganäs, 1994. Förlagets pappband med skyddsomslag. Smal, liggande 4:o. Illustrerad i färg och svartvitt. 195 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789171197139
- Titel
- Sveriges järnvägs historia
- Författare
- Kullander, Björn - Rising, Anders - Zetterling, Leif
- Förlag
- Höganäs : Bra böcker
- Utgivningsår
- 1994
- Språk
- Svenska
9789171197139 -
Skyddstruppernas flygavdelningar i Vänersborg...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Östergötlands Flyghistoriska Sällskap. Linköping, 2017. Illustrerat pappband. Liten 4:o. Svartvita illustrationer. 90 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198135343
- Titel
- Skyddstruppernas flygavdelningar i Vänersborg och Boden
- Författare
- Kampf, Hans
- Förlag
- Östergötlands Flyghistoriska Sällskap
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 90 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 210 x 255 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- För bevakning av våra gränser organiserades skydds-trupper. Där ingick de flygförband.som denna bok handlar om..Det har skrivits en del om dessa förbands verksamhet men inte så mycket om de flygpionjärer som ingick i förbanden. Samtidigt som de bevakade våra gränser vidareutbildade de sig och skaffade sig erfarenheter som kom till nytta för det framtida svenska militärflyget. Det kan tyckas att de många gånger var odisciplinerade vildhjärnor och att de ofta tog onödiga risker. .Man får då betänka att de var relativt oerfarna och att aerodynamiska lagar för flygning och manöv-rering inte var kända fullt ut. Men både flygare och markpersonal var angelägna att utföra sina uppdrag trots den bristfälliga materielen och den begränsade erfarenheten.
Det finns nu inte någon kvar som kan ge en första-handsskildring av verksamheten. Endast sparade dokument, i form av brev och rapporter, samt foto-grafier och anteckningar kan kasta ljus över vad som hände.
Pionjärstiden från 1910 fram till första världskrigets utbrott 1914 omfattar de inledande försöken med flyg-utbildning på Malmen samt etablerande av flyg-planstillverkning. Carl Cederström var under 1910 den förste svensk som utbildade sig till flygare. Hjalmar Nyrop och Oskar ask .hade samtidigt konstruerat och byggt ett flygplan. Efter inledande problem blev Nyrop/Asks flygplan det första svensktbyggda flygplan som flög.
Efter Cederström följde andra (Henrik Hamilton, Gösta von Porat, Lars Fjällbäck, Olle Dalbeck och Enoch Thulin) som utbildade sig till flygare.
Flygplantillverkning i liten skala startades genom Aktie-bolaget Nyrop & Ask i Landskrona som efter diverse turer utmynnade i AB Enoch Thulins Aeroplanfabrik som startade 1914.
Den första militära flygningen i Sverige gjordes av Olle Dalbeck i februari 1912.
Flygutbildning i Sverige startades av Carl Cederström som 1912 etablerade en flygskola på Malmen. Den lades dock ner och övertogs av Armén 1913. Enoch Thulin fick 1915 tillstånd att starta flygskola och sam-tidigt fick flygplantillverkaren Södertelge Verkstäder tillstånd att bedriva flygutbildning.
Det svenska militärflyget var, vid krigsutbrottet 1914, starkt begränsat både vad gäller materiel och man-skap.
Sverige deklarerade sig neutralt samt vidtog åtgärder för att säkra sin neutralitet samt sina gränser. Några dagar efter krigsutbrottet mobiliserades det svenska militärflyget i två avdelningar som då omfattade ett fåtal flygplan och flygförare.Inledningsvis användes flyg-planen för flygfotografering. I samverkan med en övning i oktober 1915 deltog "arméns flygvapen" . Det resulterade i nedgörande kritik från Generalstaben.
I början av 1916 organiserades de två flygavdel-ningarna i Skyddstrupperna. En flygavdelning i Vänersborg och en i Boden. Bemanning, materiel samt befälsordning medförde problem. Tre förare, tre spanare samt tre flygplan per avdelning var planerna. Varningar för uppdelning av de begränsade resurserna i två flygavdelningar framfördes.
Flygavdelning 1 vid Tenggrenstorp i Vänersborg etablerades den 1 april 1916 med Emil Björnberg som chef. Avdelningens huvuduppgift var spaningsverksamhet och gränsbevakning. Därtill vidareutbildning av förare och spanare samt flygfotografering.Verksamheten var inledningsvis besvärlig med dåligt flygfält och dåligt väder. Dessutom brist på personal och reservdelar.Provflygningar och prov för fältflygarbevis gjorde även att den egentliga flygtjänsten blev eftersatt. Otillförlitliga motorer samt flygplan gjorde att missöden och olyckor inträffade.
Vid årsskiftet 1918 - 19 lämnade 1 sta skyddstrupps-avdelningen fältet vid Tenggrenstorp i Vänersborg.
Flygavdelning2 i Boden etablerades den 1 april 1916 vid Bodträskets södra strand med löjtnant Folke Winblad som chef. Förhållandena i Boden och Vänersborg var mycket olika. Bland annat fanns i Boden inga landningsplatser för hjulförsedda flygplan under sommaren. På grund av uselt väder och klabbföre fick man flytta hela flygavdelningen till Abisko. I juni var det åter dags att ombasera tillbaka till Boden.och nu till I19 exercisfält som var ojämt och gropigt. Nu föreslogs försök att förse flygplanen med flottörställ. Det hårda klimatet med kyla och snö samt hårda vindar ställde till med problem för både flygplan och tälthangarer. Under 1917 fick man anslag för att bygga trähangarer vilket underlättad. Verksamheten på 2 Flygavdelningen komplicerades bla av brist på ricinolja som krävdes i stora mängder av Thulin-flygplanen. Carl Florman var mycket energisk och såg till att det producerades mycket flygning.och mycket samarbete med lokala resurser.
Personalen...
9789198135343 -
Skyddstruppernas flygavdelningar i Vänersborg...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Östergötlands Flyghistoriska Sällskap. Linköping, 2017. Illustrerat pappband. Liten 4:o. Svartvita illustrationer. 90 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789198135343
- Titel
- Skyddstruppernas flygavdelningar i Vänersborg och Boden
- Författare
- Kampf, Hans
- Förlag
- Östergötlands Flyghistoriska Sällskap
- Utgivningsår
- 2017
- Omfång
- 90 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 210 x 255 mm Ryggbredd 11 mm
- Vikt
- 550 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- För bevakning av våra gränser organiserades skydds-trupper. Där ingick de flygförband.som denna bok handlar om..Det har skrivits en del om dessa förbands verksamhet men inte så mycket om de flygpionjärer som ingick i förbanden. Samtidigt som de bevakade våra gränser vidareutbildade de sig och skaffade sig erfarenheter som kom till nytta för det framtida svenska militärflyget. Det kan tyckas att de många gånger var odisciplinerade vildhjärnor och att de ofta tog onödiga risker. .Man får då betänka att de var relativt oerfarna och att aerodynamiska lagar för flygning och manöv-rering inte var kända fullt ut. Men både flygare och markpersonal var angelägna att utföra sina uppdrag trots den bristfälliga materielen och den begränsade erfarenheten.
Det finns nu inte någon kvar som kan ge en första-handsskildring av verksamheten. Endast sparade dokument, i form av brev och rapporter, samt foto-grafier och anteckningar kan kasta ljus över vad som hände.
Pionjärstiden från 1910 fram till första världskrigets utbrott 1914 omfattar de inledande försöken med flyg-utbildning på Malmen samt etablerande av flyg-planstillverkning. Carl Cederström var under 1910 den förste svensk som utbildade sig till flygare. Hjalmar Nyrop och Oskar ask .hade samtidigt konstruerat och byggt ett flygplan. Efter inledande problem blev Nyrop/Asks flygplan det första svensktbyggda flygplan som flög.
Efter Cederström följde andra (Henrik Hamilton, Gösta von Porat, Lars Fjällbäck, Olle Dalbeck och Enoch Thulin) som utbildade sig till flygare.
Flygplantillverkning i liten skala startades genom Aktie-bolaget Nyrop & Ask i Landskrona som efter diverse turer utmynnade i AB Enoch Thulins Aeroplanfabrik som startade 1914.
Den första militära flygningen i Sverige gjordes av Olle Dalbeck i februari 1912.
Flygutbildning i Sverige startades av Carl Cederström som 1912 etablerade en flygskola på Malmen. Den lades dock ner och övertogs av Armén 1913. Enoch Thulin fick 1915 tillstånd att starta flygskola och sam-tidigt fick flygplantillverkaren Södertelge Verkstäder tillstånd att bedriva flygutbildning.
Det svenska militärflyget var, vid krigsutbrottet 1914, starkt begränsat både vad gäller materiel och man-skap.
Sverige deklarerade sig neutralt samt vidtog åtgärder för att säkra sin neutralitet samt sina gränser. Några dagar efter krigsutbrottet mobiliserades det svenska militärflyget i två avdelningar som då omfattade ett fåtal flygplan och flygförare.Inledningsvis användes flyg-planen för flygfotografering. I samverkan med en övning i oktober 1915 deltog "arméns flygvapen" . Det resulterade i nedgörande kritik från Generalstaben.
I början av 1916 organiserades de två flygavdel-ningarna i Skyddstrupperna. En flygavdelning i Vänersborg och en i Boden. Bemanning, materiel samt befälsordning medförde problem. Tre förare, tre spanare samt tre flygplan per avdelning var planerna. Varningar för uppdelning av de begränsade resurserna i två flygavdelningar framfördes.
Flygavdelning 1 vid Tenggrenstorp i Vänersborg etablerades den 1 april 1916 med Emil Björnberg som chef. Avdelningens huvuduppgift var spaningsverksamhet och gränsbevakning. Därtill vidareutbildning av förare och spanare samt flygfotografering.Verksamheten var inledningsvis besvärlig med dåligt flygfält och dåligt väder. Dessutom brist på personal och reservdelar.Provflygningar och prov för fältflygarbevis gjorde även att den egentliga flygtjänsten blev eftersatt. Otillförlitliga motorer samt flygplan gjorde att missöden och olyckor inträffade.
Vid årsskiftet 1918 - 19 lämnade 1 sta skyddstrupps-avdelningen fältet vid Tenggrenstorp i Vänersborg.
Flygavdelning2 i Boden etablerades den 1 april 1916 vid Bodträskets södra strand med löjtnant Folke Winblad som chef. Förhållandena i Boden och Vänersborg var mycket olika. Bland annat fanns i Boden inga landningsplatser för hjulförsedda flygplan under sommaren. På grund av uselt väder och klabbföre fick man flytta hela flygavdelningen till Abisko. I juni var det åter dags att ombasera tillbaka till Boden.och nu till I19 exercisfält som var ojämt och gropigt. Nu föreslogs försök att förse flygplanen med flottörställ. Det hårda klimatet med kyla och snö samt hårda vindar ställde till med problem för både flygplan och tälthangarer. Under 1917 fick man anslag för att bygga trähangarer vilket underlättad. Verksamheten på 2 Flygavdelningen komplicerades bla av brist på ricinolja som krävdes i stora mängder av Thulin-flygplanen. Carl Florman var mycket energisk och såg till att det producerades mycket flygning.och mycket samarbete med lokala resurser.
Personalen...
9789198135343 -
Säkerhetsordning (Säo) vid Statens Järnvägar
Inbunden bok. SJ. 1941. 1941 sidor.
Hyggligt skick. finns namn och anteckningar ändringar understrykningar även stämpel Sveriges Statsbanor 6 maj 1943 Orresors
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKSJ -
Min fotografiska resa Järnvägsbilder 7
Inbunden bok. Trafik-Nostalgiska Förlaget. 2022. 112 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag saknas.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789189243309
- Titel
- Min fotografiska resa
- Författare
- Bergholm, Sten-Åke
- Förlag
- Trafik-Nostalgiska Förlaget
- Utgivningsår
- 2022
- Omfång
- 112 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 268 x 248 mm Ryggbredd 15 mm
- Vikt
- 795 g
- Språk
- Svenska
Trafik-Nostalgiska Förlaget 9789189243309 -
-
Femton år på Roslagsspår - En bildkavalkad om...
Häftad bok. Text & Bild Förlaget. 1983.
Mycket gott skick. H-4:6
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKText & Bild Förlaget -
-
-
-
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9789187612077 -
Svenska motorvagnsfordon i Danmark
Häftad bok. Stockholm : Svenska motorvagnsklubben (SMOK). 1988.
Mycket gott skick. H-4:6
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789187612008
- Titel
- Svenska motorvagnsfordon i Danmark
- Författare
- Forss, Erik - Svenska motorvagnsklubben
- Förlag
- Stockholm : Svenska motorvagnsklubben (SMOK)
- Språk
- Svenska
Stockholm : Svenska motorvagnsklubben (SMOK) 9789187612008 -
Uppsala-Gäfle järnvägar : lokomotiven och der...
Inbunden bok. Malmö : Stenvall. 1995.
Mycket gott skick. Inga anteckningar. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172661356
- Titel
- Uppsala-Gävle järnvägar : lokomotiven och deras personal
- Författare
- Forsberg, Bernt
- Förlag
- Malmö : Stenvall
- Utgivningsår
- 1995
- Språk
- Svenska
Malmö : Stenvall 9789172661356 -
Flygandets Teknologi en berättelse och antolo...
Saab-Scania 1976. Klotband med nött omslag 295 sidor. En redogörelse om flygets historia fr Leonardo da Vinci till början av 1900-talet. Bl.a en artikel från Teknisk Tidskrift 10 jan 1931 om Andrees planerade nordpolsexpidition med ballong och några refle läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK -
Ta tåget : på spåret genom historien, samtide...
Häftad bok. Ordfront Förlag. 2019. 328 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177750857
- Titel
- Ta tåget : på spåret genom historien, samtiden och framtiden
- Författare
- Andersson, Per J.
- Förlag
- Ordfront Förlag
- Utgivningsår
- 2019
- Omfång
- 328 sidor
- Bandtyp
- Danskt band
- Mått
- 137 x 210 mm Ryggbredd 22 mm
- Vikt
- 416 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Som hängiven resenär sedan tidigt 80-tal var Per J Andersson en av de första som vurmade för tåget. Äntligen har debatten hunnit ikapp. I Ta tåget tar han oss med genom tågets historia, via de tidiga järnvägarna, höghastighetstågens revolution och allt däremellan. Det är en personlig bok och på samma gång en historisk odyssé, en klimatbok och en hoppfull uppmaning att inte sluta resa - bara göra det hållbart.Per J Andersson är en av grundarna av resemagasinet Vagabond. Han har skrivit ett flertal guide- och reportageböcker, samt dokumentärromanen New Delhi Borås den osannolika berättelsen om indiern som cyklade till kärleken i Sverige, hittills översatt till tolv språk. Hans senaste bok, För den som reser är världen vacker, omfamnades av en enig kritikerkår."En fröjd för oss som älskar att åka tåg och en påminnelse om att det inte behöver vara så svårt som man tror att välja bort flyget."
Kommunalarbetaren
Ordfront Förlag 9789177750857 -
Beskrifning till illustrerad jernvägskarta Ma...
Inbunden bok. Stenström & Bartelson. 1887. 144 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. Namnad. Brunat papper. Skadad högst upp på pärmryggen
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKStenström & Bartelson -
The Balloon Factory: The Story of the Men Who...
Inbunden bok.
ISBN 9780330433105
Mycket gott skick. Picador. London, 2008. Förlagets klotband med skyddsomslag. Svartvita illustrationer. 243 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9780330433105 -
Hundra år i luften: Allt du behöver veta om a...
Inbunden bok.
Mycket gott skick. Svenska Förlaget. Stockholm, 2003. Förlagets pappband med skyddsomslag. Liggande 8:o. Svartvita illustrationer. 247 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789177386438
- Titel
- Hundra år i luften - allt du behöver veta om att flyga
- Författare
- David Blatner
- Förlag
- Telegram Bokförlag
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 248 sidor
- Bandtyp
- Inbunden
- Mått
- 188 x 185 mm Ryggbredd 18 mm
- Vikt
- 602 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Vad är turbulens och är det farligt? Vem lagar flygplansmaten och när började man använda flygvärdinnor? David Blatner tar läsaren från cockpit, landningsbanan, kontrolltornet, bagagehanteringen, säkerhetssystemen ut till flygplansfabriken. Han förklarar (så gott det går) hur det egentligen går till att flyga. Vad har exempelvis flygindustrin lärt av fåglar och insekter? Boken är full med information och kuriosa runt flyghistoria, flygteknik och flygdelar. Den är rikt illustrerad och fungerar lika bra som uppslagsbok som en bok man läser från pärm till pärm.
9789177386438 -
The Railways: Nation, Network & People
Häftad bok.
ISBN 9781846682131
Gott skick. Profile Books. London, 2016. Häftad. Illustrerad i färg och svartvitt. Läsveck på ryggen. 645 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK9781846682131 -
MJ - Munkedals järnväg - En bohuslänsk järnvä...
Häftad bok. Museiföreningen Östra Södermanlands Järnväg. 1984. 104 sidor.
Mycket gott skick. Rikligt illustrerad, med flera utvikbara planscher.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKMuseiföreningen Östra Södermanlands Järnväg -
KLJ - Kosta järnväg - Linjen Lessebo - Kosta...
Häftad bok. Museiföreningen Östra Södermanlands Järnväg. 1988. 147 sidor.
Mycket gott skick. Rikligt illustrerad i svart-vitt och färg, samt med ett par utvikbara planscher.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKMuseiföreningen Östra Södermanlands Järnväg -
Göteborg Alfvesta en färd med Göteborg Borås
Häftad bok. Wettergren&Kerber. 1904.
Gott skick. Halv cm bit borta överst å rygg. - innehåller 14 kartor.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKWettergren&Kerber -
Tunnelseende
Inbunden bok. Albert Bonniers Förlag. 2002. 457 sidor.
Mycket gott skick. Skyddsomslag i gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789100576066
- Titel
- Tunnelseende
- Författare
- Lowe, Keith
- Förlag
- Albert Bonniers Förlag
- Utgivningsår
- 2002
- Omfång
- 457 sidor
- Bandtyp
- Kartonnage
- Mått
- 132 x 207 mm Ryggbredd 36 mm
- Vikt
- 562 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Jag ska kanske förklara att jag inte varit så uppmärksam mot Rachel de senaste dagarna Jag har haft ett omättligt behov att träffa folk folk som inte är Rachel. Det har känts mer som att dö, än som att gifta sig Nu när ni känner till historien förstår ni hur svårt det var för mig att berätta om vadet med Rolf. Hon skulle aldrig ha förstått, inte på en miljon år.Kvällen före Rachel och Andys bröllop ingår Andy ett vad som måste vara det mest urspårade han någonsin gjort. Han är lite nervös för bröllopet och lite full, och dessutom vet han att han skulle klara av att åka runt hela Londons tunnelbansystem på en dag. Det vore omanligt att inte ställa upp! Så Andy slår vad med sin kompis Rolf, som om möjligt är ännu mer insnöad på Londons tunnelbana. Nu måste han inom loppet av ett dygn åka till alla de 256 stationerna och hämta upp de saker han satsat passet, kreditkorten, biljetterna till smekmånaden i Paris ...Länge, kanske alltför länge, har Rachel stått ut med Andys nördiga intresse för tunnelbanan. Men den här gången har han gått för långt. Hur kan han sätta allt på spel för något så dumt knappt ett dygn innan de ska gifta sig? Hon blir arg, ledsen, besviken. Är det här ett tecken på att han inte vill gifta sig? Hur som helst, kommer han inte i tid till Pariståget blir det inget bröllop. Rachel orkar inte tjata mer.När Andy tidigt i gryningen och med påtaglig baksmälla börjar sin resa, kastas han raskt tillbaka in i verkligheten. Kanske var detta inte en fullt så bra idé. Passet, kreditkorten, smekmånaden i Paris, Rachel allt kan gå upp i rök. Bara 20 timmar har han på sigTunnelseende är en fascinerande roman om kärlek, vänskap och de konsekvenser en dimmig kväll på krogen kan få.Jag älskar den här romanen som är fylld med tankar om livet och kärleken och samtidigt mycket spännande. Mycket skarpsinnigt och roligt. (Bookseller)Den här romantiska komedin är antagligen redan på väg till Hugh Grant. (Kirkus Review)
Albert Bonniers Förlag 9789100576066 -
Fighter! A pictorial history of international...
Inbunden bok. Parragon. 1998. 95 sidor.
Nyskick. Skyddsomslag i nära nyskick. Jättefint exemplar. På engelska. Mängder av bilder på jaktplan från första världskriget och fram tills mitten av 90-talet.
Se mina övriga annonser för samfrakt. … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKParragon -
Med flyget i blodet : 56 år som pilot : legen...
Inbunden bok. Göteborg : Quarnberget. 2005.
Mycket gott skick. Skyddsomslag saknas. Inget skyddsomslag. Till-hälsning från författaren på försättsbladet.
Se mina övriga annonser för samfrakt.Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789197056281
- Titel
- Med flyget i blodet : 56 år som pilot : legendarisk jaktflygare, motorcykelekvilibrist, revychef, flyglärare
- Författare
- Klausson, Kurt
- Förlag
- Göteborg : Quarnberget
- Utgivningsår
- 2005
- Språk
- Svenska
Göteborg : Quarnberget 9789197056281 -
Vingade vapen - om flyget idag och kriget i m...
Inbunden bok. Alhems förlag.
Gott skick. tidigare biblioteksbok
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEKAlhems förlag -
BLHJ – Lunds stads järnvägar 1901–1939 – Bjär...
Häftad bok. Stenvall. 1987. 199 sidor.
Nära nyskick. –– NYSKICK på inlagan, verkar oläst! – Obetydliga kant- och ytmärken och blekt rygg på de mjuka pärmarna. –– Se fler bilder! ––
Bjärred-Lund-Harlösa järnväg, med föregångarna LBJ och LReJ, var endast 35 km lång, blev 38 år gammal och hade tidvis ryktet läs mer … läs merInrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172661059
- Titel
- BLHJ - Lunds stads järnvägar 1901-1939 : [Bjärred-Lund-Harlösa järnväg]
- Författare
- Ellerström, John - Sandin, Gunnar
- Förlag
- Malmö : Stenvall
- Utgivningsår
- 1987
- Språk
- Svenska
Stenvall 9789172661059 -
Tidaholms järnväg 1906-1989
Inbunden bok. Malmö : Stenvall. 2003. 148 sidor.
Nära nyskick. Såväl bok som skyddsomslag i nära nyskick. Troligen helt oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789172661592
- Titel
- Tidaholms järnväg 1906-1989
- Författare
- Forsæus, Svante
- Förlag
- Malmö : Stenvall
- Utgivningsår
- 2003
- Språk
- Svenska
Malmö : Stenvall 9789172661592
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
