Your country and preferred language.

Select your country Select language

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.

Menu
Sökalternativ
Stäng

Välkommen till Sveriges största bokhandel

Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.

  • Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
  • Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn
Positionering - Teori, trend & strategi
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK
Betala med Swish

Förlagsfakta

ISBN
9789147077960
Titel
Positionering - Teori, trend & strategi
Författare
Uggla, Henrik
Förlag
Liber
Utgivningsår
2006
Omfång
240 sidor
Bandtyp
Inbunden
Vikt
476 g
Språk
Svenska
Baksidestext
Varför positionerar sig Tefal tillsammans med Jamie Oliver och varför har Ries & Trouts klassiska normativa teorier om positionering lett så många varumärken in i en återvärndsgränd? Vilka risker löper varumärken som beslutar sig för att positionera sig tillsammans? Detta är bara några av många spännande teman som diskuteras i denna bok.

Läs mer
Boken tar ett samlat grepp på positionering och diskuterar fenomenet ur många infallsvinklar med stark bäring på praktisk marknadsföring och kommunikation. Istället för ännu en vända med de gamla klyschorna ”bygg en stark position i kundernas medvetande” eller att positionering handlar om ”perceptioner och inte produkter”, söker författaren Henrik Uggla en djupare strategisk förståelse genom en mosaik av olika teorier och praktiska minicase som fångar en mer komplex strategisk verklighet, bortom förenklade och förutsägbara management koncept.

Om författarna
Henrik Uggla är doktor i Brand Portfolio Management och verksam som forskare och föreläsare vid INDEK, Kungliga Tekniska Högskolan.